Această disciplină se studiază în cadrul Programului de formare psihopedagogică în vederea certificării competențelor pentru profesia didactică Nivelul 2 și își propune să familiarizeze studenții cu principalele abordări, modele și teorii explicative ale domeniului educației și formării profesionale, utilizate în rezolvarea de aplicații practice și probleme, cu relevanță pentru stimularea procesului de învățare la studenți.

Disciplina abordează ca tematică specifică problematica managementului curricular și administrativ al programelor educaționale, contibuind la formarea unei viziuni de ansamblu asupra reperelor metodologice și procedurale aferente domeniului.

Competențe

Specifice

Aplicarea în situații practice a cunoștințelor de specialitate: integrează referenţialul cognitiv specific disciplinei în sfera dimensiunii aplicative a procesului didactic; Realizarea de corelații și tranferuri conceptuale: relaţionează cunoştinţele specifice disciplinei cu achiziţiile anterioare corespunzătoare  domeniului psihopedagogic;    Comunicarea orală și scrisă în limba română: utilizează adecvat vocabularul științific specific domeniului, în proiectarea curriculară/ a programelor educaționale.

Transversale (generale)

Utilizarea tehnologiilor digitale în activități de tip colaborativ: împărtășirea și schimbul de experiențe de învățare și bune practici în comunitățile de învățare experienţă, inovarea, prin colaborare, a practicilor pedagogice;                 Realizarea de demersuri analitico-sintetice în activitatea de învățare: prezintă în mod sintetic cunoștințele dobândite, ca urmare a unui proces de analiză sistematică.                                                                                                 Respectarea principiilor de etică academică: în activitatea de documentare citează corect sursele bibliografice utilizate.